Pagina's

dinsdag 11 september 2012

Gespot: 5 reclames die inspelen op de TK-verkiezingen 2012 en bezuinigingen



De Tweede Kamerverkiezingen 2012 is een uitgelezen kans voor bedrijven en winkels om hun merk en/of producten onder de aandacht te brengen. Zo spotte Dagelijkse Bespaartips een aantal leuke en opvallende reclamecampagnes die slim inspelen op de verkiezingen van 12 september en de bezuinigingen.


Zeeman
Op de website van Zeeman, stuitte ik op een overlay waarin de winkelketen zich profileert als ‘Voordeelpartij’. 




Dirk, Bas & Digros
In de Verkiezingsspecial van de Telegraaf (27 augustus 2012) adverteerde Dirk, Bas en Digros rond het thema ‘kiezen’ met als kop: ‘Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde….’ ……Er is er maar één die aan uw portemonnee denkt en dat is Dirk.



  
Nog een keer Dirk, Bas & Digros
Op 8 september stond onder andere in de Telegraaf en de Volkskrant wederom een advertentie van Dirk, Bas & Digros met 20 variaties op bekende en oer-Hollandse tegeltjeswijsheden. Wat te denken van: ‘De vis wordt bij Dirk niet duur betaald’. Of: ‘Alle besparingswegen leiden naar Dirk’. En: ‘Je moet het voordeel smeden als het heet is’.  Onderaan staat het bekende verkiezingspotloodje met de tekst:  ‘Kies Dirk! Boodschappenlijst 1’.


McDonalds
Lekker bezuinigen met McDonalds. De fastfootketen adverteert onder de noemer ‘Burgers in Actie’. Zeg maar een actieplatform dat opkomt voor de burger. Hoe? ‘Kies je burgervoordeel’, kopt de advertentie met een rood gearceerd vakje links plus verkiezingspotlood. En sluit af met: ‘Dat wordt weer lekker bezuinigen’. Naar de voordeelbonnenvan McDonalds.



  
Grapedistrict
Deze zichzelf ‘eigenwijze wijnwinkel’ noemende onderneming maakte een serie reclameposters waarin de verkiezingen een centrale rol spelen. Alle posters bekijken? Surf naar de site van Grapedistrict.



En heb jij nog bijzondere en grappige reclames rond de TK-verkiezingen en komende bezuinigingen gespot? Mail mij je reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten