De Tweede Kamerverkiezingen 2012 is
een uitgelezen kans voor bedrijven en winkels om hun merk en/of producten onder
de aandacht te brengen. Zo spotte Dagelijkse Bespaartips een aantal leuke en
opvallende reclamecampagnes die slim inspelen op de verkiezingen van 12
september en de bezuinigingen.
Zeeman
Op de website van Zeeman, stuitte ik op een overlay waarin de
winkelketen zich profileert als ‘Voordeelpartij’.
Dirk, Bas & Digros
In de Verkiezingsspecial van de
Telegraaf (27 augustus 2012) adverteerde Dirk,
Bas en Digros rond het thema ‘kiezen’ met als kop: ‘Uiteindelijk willen we
allemaal hetzelfde….’ ……Er is er maar één die aan uw portemonnee denkt en dat
is Dirk.
Nog een keer Dirk, Bas & Digros
Op 8 september stond onder andere
in de Telegraaf en de Volkskrant wederom een advertentie van Dirk, Bas &
Digros met 20 variaties op bekende en oer-Hollandse tegeltjeswijsheden. Wat te
denken van: ‘De vis wordt bij Dirk niet duur betaald’. Of: ‘Alle
besparingswegen leiden naar Dirk’. En: ‘Je moet het voordeel smeden als het
heet is’. Onderaan staat het bekende
verkiezingspotloodje met de tekst: ‘Kies
Dirk! Boodschappenlijst 1’ .
McDonalds
Lekker bezuinigen met McDonalds. De
fastfootketen adverteert onder de noemer ‘Burgers in Actie’. Zeg maar een
actieplatform dat opkomt voor de burger. Hoe? ‘Kies je burgervoordeel’, kopt de
advertentie met een rood gearceerd vakje links plus verkiezingspotlood. En
sluit af met: ‘Dat wordt weer lekker bezuinigen’. Naar de voordeelbonnenvan McDonalds.
Grapedistrict
Deze zichzelf ‘eigenwijze
wijnwinkel’ noemende onderneming maakte een serie reclameposters waarin de
verkiezingen een centrale rol spelen. Alle posters bekijken? Surf naar de site
van Grapedistrict.
En
heb jij nog bijzondere en grappige reclames
rond de TK-verkiezingen en komende bezuinigingen gespot? Mail mij je
reacties.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten